EN AF DE MANGE GAVER VED AT HAVE VÆRET STRESSRAMT

Egentlig var planen, at jeg skulle skrive i dag for jeg har så meget på hjertet lige for tiden, som jeg gerne vil ud med og dele med jer.

Men jeg er jo ikke kun en kvinde, som er ved at starte sin egen business op, jeg er også mor. Det viste sig, at rollen som mor skal jeg være hele dagen i dag, da min datter er blevet syg. Så jeg må omstille mig og acceptere, at jeg må skrive på et andet tidspunkt.

Jeg har gang i meget nyt og jeg oplever, at jeg mangler tid. Det er en proces for mig at lære, at jeg skal bruge min tid på en ny måde. Netop fordi jeg har gang i så mange nye ting, oplever jeg også af og til, at folk virker uforstående overfor det. Ligesom dem ved jeg jo også, at jeg som tidligere stressramt, hurtigere kan vælte end folk som ikke tidligere har været stressramte.

Der er bare en KÆMPE forskel fra før til nu og det er, at jeg kan mærke mig selv og at mine valg og mit liv nu leves ud fra mit hjerte. Jeg ved hvornår, jeg skal sige til og fra og jeg har redskaber og erfaringer med mig. Forskellen er også, at hvis jeg ikke gør det her, vil jeg visne og faktisk er jeg overbevist om, at det også vil øge mine chancer for at blive stressramt igen.

Nu føler jeg, at jeg lever i overensstemmelse med min egen indre visdom og det er super fantastisk. Det kræver mod, men ikke at gøre det, vil for mig have alt for store konsekvenser. I dag er det en kæmpe gave at have været stressramt, men den kommer først på den anden side og når/hvis vi tør lave om på den måde vi tænker, handler og lever på.

Så nu nyder jeg rollen som mor, er i nuet med min datter og ved at min virksomhed også er der i morgen og at det hele er som det skal være. Jeg oplever ikke længere planlægningen og tankemylderet og følelsen af uoverskuelighed. Jeg øver mig til stadighed i blot at være til stede i nuet sammen med min datter med hjertet forrest. Så vi hygger med spil (Jeps, Kalaha er det helt store hit herhjemme for tiden).

ET TIP FRA MIG TIL DIG

Skriver du også dine tanker, følelser og alt det du skal huske ned? Hvis ikke, vil jeg anbefale dig, at købe en lækker notesbog til netop dette. Når vi er stressramte, husker vi ikke så godt, men vi forsøger alligevel at prøve huske alt. I stedet for at huske, så slip tankerne og følelserne fri på et stykke papir og oplev at du giver din hjerne mindre at arbejde med og huske på. Ved at gøre det, vil du forhåbentlig opleve mere ro i alle dine tanker. Herudover er min egen personlige erfaring, at i processen med at få skrevet ned, lander der en masse erkendelser.

Det vil faktisk også være super godt at få skrevet det ned, som vi skal gøre eller handle ind, så skal hjernen heller ikke gå rundt og huske på alt det.

 

I kærlighed

Thinna

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn

Nyeste indlæg

Forrige indlæg

Nyhedsbrev

Længes du mere ro og nærvær i dit liv?

Invester mindre end 15 minutter om dagen på dig selv og mærk langsomt roen begynde at sprede sig i dag.

Hent min guidede lydfil til mere ro og nærvær lige her.

Call Now Button