ÅNDEDRÆTTET

Har du lagt mærke til dit åndedræt for nylig? Ved du om det er dybt, højt, kraftigt eller overfladisk. Har du mærket, hvor bevægelser sker, når du trækker vejret?

Stress påvirker vores åndedræt og desværre så meget, at vi begynder at trække vejret for at overleve og i stedet for at leve. Det vil sige, at vores åndedræt bliver højt, overfladisk og hurtigt.

Det er essentielt, at vi arbejder med vores åndedræt. For udover at det optimerer vores åndedræt og dermed giver os mere energi, så kan vi også bruge vores åndedræt som et anker. Et anker, der kan gøre vores hjerte og vores sind roligere, når vi oplever at være i en stresset situation.

Så begynd med at lægge dig ned og bare mærk dit åndedræt. Hvordan er det og hvor sker bevægelserne. Forsøg at være til stede med det som er. Vær med de kropslige fornemmelser, tanker og følelser, der nu måtte komme. Når vi gør netop det, kan vi blive klogere på os selv – ved at lytte til alt det vores ønsker at fortælle.

Rigtig dejlig weekend til dig smukke sjæl

I kærlighed
Thinna

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn

Nyeste indlæg

Forrige indlæg

Nyhedsbrev

Længes du mere ro og nærvær i dit liv?

Invester mindre end 15 minutter om dagen på dig selv og mærk langsomt roen begynde at sprede sig i dag.

Hent min guidede lydfil til mere ro og nærvær lige her.

Call Now Button